Kotoučový třídič využívá paralelní řady rotujících kotoučů. Po rotujících kotoučích hrubý materiál přeskakuje a jakoby plave do odpadního kontejneru, přičemž správná frakce propadává skrze mezery mezi kotouči. Kotoučový třídič není možné provozovat samostatně, je určen výhradně k provozu s technologicky navazujícími součástmi dané linky.
Třídič pracuje během svého provozu bez zásahů obsluhy. Obsluha pouze provádí dohled na správnou činnost stroje. Pracovním místem stroje pro seřizování, údržbu, čištění a opravy je prostor v okolí pohonné jednotky, pohonu jednotlivých vřeten a horní strana v celé délce.
Kotoučový třídič je primárně konstruován pro třídění dřevní hmoty, jeho cílem je odloučit větší frakci. Skládá se z hlavní nosné dělené ocelové konstrukce, vřeten s domečky a mechaniky pohonu.
Hlavní nosná ocelová konstrukce je tvořena 2 dělenými bočnicemi, k nimž jsou pomocí ložiskových domečků připevněna vřetena. Bočnice jsou na koncích spojeny čelními deskami.
Vřetena kotoučového třídiče jsou sudého a lichého provedení, které jsou řazeny střídavě za sebe. Jedná se o tvarované přehazovací kotouče skládané na hřídel střídavě s vymezujícími podložkami. Každá strana vřetena je zakončena ložiskovým domečkem a z jedné strany řetězovým kolem.
Mechanika pohonu třídiče je tvořena soustavou řetězových kol na vřetenech a kuželočelní převodovky s elektromotorem. Hřídel z převodovky je spojena spojkou s vřetenem na jehož druhém konci je soustavou řetězových kol přenášen kroutící moment.